Žádosti o uznání předmětů, připisování či vyškrtnutí předmětů pro letní semestr 21/22

Žádosti o uznání předmětů pro letní semestr akademického roku 2021/2022 je
možné podávat prostřednictvím studijního oddělení do 28. února 2022!

Žádosti o připisování a vyškrtnutí předmětů pro letní semestr akademického
roku 2021/2022 je možné podávat prostřednictvím studijního oddělení
do 28. února 2022!

Formuláře žádostí jsou k dispozici na studijním oddělení nebo na:
https://www.fbmi.cvut.cz/cs/student/dokumenty K žádosti o uznání předmětů z předešlého studia je nutné přiložit:
1) index nebo potvrzený výpis známek;
2) potvrzenou anotaci či sylabus předmětu.

V případě uznávání předmětů je třeba dodržet lhůtu od absolvování daného předmětu 5
let, absolvovaný předmět musí mít stejné nebo vyšší zakončení a obdobnou náplň jako
předmět na FBMI, hodnocení nesmí být horší než 2 nebo C (dle klasifikační stupnice VŠ a
převodní tabulky dle čl. 11 Studijního a zkušebního řádku pro studenty ČVUT) a uznat lze
pouze předměty z ekvivalentního studia, tj. v bakalářském studiu z bakalářského studia
nebo vyššího studia a v navazujícím magisterském studiu z navazujícího magisterského
studia, magisterského studia nebo vyššího studia. V případě uznání více předmětů, je
nutné rozepsat předměty na více uznávacích archů po jednotlivých katedrách.
Pokud student žádá o uznání zápočtu (u předmětu zapsaného na 2. zápis a končícího
zápočtem a zkouškou), podává žádost nejpozději do 28. února 2022 na sekretariát
katedry garantující daný předmět (formulář žádosti o uznání zápočtu při 2. zápisu
předmětu).


Organizační postupy pro uznávání a připisování předmětů dle Směrnice děkana
pro realizaci bakalářských a navazujících magisterských studijních programů na
ČVUT FBMI:

Pokud student žádá o uznání předmětu z předchozího studia:
 student předloží písemnou žádost nejpozději do 28. února 2022 na studijní oddělení
(formulář žádosti o uznání předmětů + příloha uznávací arch - pro každou katedru
samostatný uznávací arch),
 studijní oddělení předá uznávací arch na sekretariát katedry garantující daný předmět,
 sekretariát katedry zajistí posouzení vyučujícím, který je odpovědný za výuku předmětu,
 sekretariát katedry nejpozději do 14 dnů předá žádost zpět s vyjádřením vyučujícího
studijnímu oddělení k vyjádření proděkanovi pro studium a pedagogickou činnost,
 studentovi odpovídá studijní oddělení a v případě uznání zapisuje výsledek do KOSu,
 student je povinen si záznam v KOS neprodleně zkontrolovat a v případě nesouladu
obratem kontaktovat studijní oddělení.

Pokud student žádá o uznání zápočtu (u předmětu zapsaného na 2. zápis a končícího zápočtem
a zkouškou):
 student předloží písemnou žádost nejpozději do 28. února 2022 na sekretariát katedry
garantující daný předmět (formulář žádosti o uznání zápočtu při 2. zápisu předmětu, na
každý předmět samostatná žádost),
 sekretariát katedry zajistí posouzení vyučujícím odpovědného za výuku předmětu,
 sekretariát katedry odpoví emailem studentovi nejpozději do 14 dnů,
 sekretariát katedry neprodleně předá žádost s vyjádřením k založení studijnímu
oddělení,
 sekretariát katedry v případě uznání zapisuje výsledek do KOSu,
 Student je povinen po obdržení emailu si záznam v KOS neprodleně zkontrolovat a v
případě nesouladu obratem kontaktovat sekretariát katedry.

Pozn.: Vzhledem k tomuto procesu uznávání je nutné, aby student započal navštěvovat daný
předmět již od začátku semestru a následně po obdržení výsledku žádosti o uznání buď
pokračoval anebo nikoli. V opačném případě se vystavuje postihu za nedodržení podmínek
k udělení zápočtu.

Back to Top