Žádosti o uznání předmětů pro letní semestr akademického roku 2021/2022 je
možné podávat prostřednictvím studijního oddělení do 28. února 2022!
Žádosti o připisování a vyškrtnutí předmětů pro letní semestr akademického
roku 2021/2022 je možné podávat prostřednictvím studijního oddělení
do 28. února 2022!
Formuláře žádostí jsou k dispozici na studijním oddělení nebo na:
https://www.fbmi.cvut.cz/cs/student/dokumenty K žádosti o uznání předmětů z předešlého studia je nutné přiložit:
1) index nebo potvrzený výpis známek;
2) potvrzenou anotaci či sylabus předmětu.
V případě uznávání předmětů je třeba dodržet lhůtu od absolvování daného předmětu 5
let, absolvovaný předmět musí mít stejné nebo vyšší zakončení a obdobnou náplň jako
předmět na FBMI, hodnocení nesmí být horší než 2 nebo C (dle klasifikační stupnice VŠ a
převodní tabulky dle čl. 11 Studijního a zkušebního řádku pro studenty ČVUT) a uznat lze
pouze předměty z ekvivalentního studia, tj. v bakalářském studiu z bakalářského studia
nebo vyššího studia a v navazujícím magisterském studiu z navazujícího magisterského
studia, magisterského studia nebo vyššího studia. V případě uznání více předmětů, je
nutné rozepsat předměty na více uznávacích archů po jednotlivých katedrách.
Pokud student žádá o uznání zápočtu (u předmětu zapsaného na 2. zápis a končícího
zápočtem a zkouškou), podává žádost nejpozději do 28. února 2022 na sekretariát
katedry garantující daný předmět (formulář žádosti o uznání zápočtu při 2. zápisu
předmětu).
Organizační postupy pro uznávání a připisování předmětů dle Směrnice děkana
pro realizaci bakalářských a navazujících magisterských studijních programů na
ČVUT FBMI:
Pokud student žádá o uznání předmětu z předchozího studia:
student předloží písemnou žádost nejpozději do 28. února 2022 na studijní oddělení
(formulář žádosti o uznání předmětů + příloha uznávací arch - pro každou katedru
samostatný uznávací arch),
studijní oddělení předá uznávací arch na sekretariát katedry garantující daný předmět,
sekretariát katedry zajistí posouzení vyučujícím, který je odpovědný za výuku předmětu,
sekretariát katedry nejpozději do 14 dnů předá žádost zpět s vyjádřením vyučujícího
studijnímu oddělení k vyjádření proděkanovi pro studium a pedagogickou činnost,
studentovi odpovídá studijní oddělení a v případě uznání zapisuje výsledek do KOSu,
student je povinen si záznam v KOS neprodleně zkontrolovat a v případě nesouladu
obratem kontaktovat studijní oddělení.
Pokud student žádá o uznání zápočtu (u předmětu zapsaného na 2. zápis a končícího zápočtem
a zkouškou):
student předloží písemnou žádost nejpozději do 28. února 2022 na sekretariát katedry
garantující daný předmět (formulář žádosti o uznání zápočtu při 2. zápisu předmětu, na
každý předmět samostatná žádost),
sekretariát katedry zajistí posouzení vyučujícím odpovědného za výuku předmětu,
sekretariát katedry odpoví emailem studentovi nejpozději do 14 dnů,
sekretariát katedry neprodleně předá žádost s vyjádřením k založení studijnímu
oddělení,
sekretariát katedry v případě uznání zapisuje výsledek do KOSu,
Student je povinen po obdržení emailu si záznam v KOS neprodleně zkontrolovat a v
případě nesouladu obratem kontaktovat sekretariát katedry.
Pozn.: Vzhledem k tomuto procesu uznávání je nutné, aby student započal navštěvovat daný
předmět již od začátku semestru a následně po obdržení výsledku žádosti o uznání buď
pokračoval anebo nikoli. V opačném případě se vystavuje postihu za nedodržení podmínek
k udělení zápočtu.